četrtek, 3. februar 2022

SPOMINI STAREGA GOJZARJA-PROTI ZAHODU- NAŠA DOLINA , NEKOČ IN DANES -

Spreminjanje pokrajine-

Prebudila sva se sicer v sončno jutro,lepo je ko se v prebujajoči dan obarvajo stavbe onkraj ceste , te kar nekako navduši, da si rečeš, gremo ven, škoda dneva za opravke po stanovanju.

Včeraj sva šla okoli Škalskega jezera, bil je res hladen dan, jutro brez sonca,  a ker ne deliva dnevov na hladne vroče, deževne , greva pač ker je to način življenja. Kar bolje se počutiš in nekako s časom, prav potrebuješ jutranjo svežino da si napolniš telo in dušo s potrebno energijo. Škalsko jezero je bilo še bolj zaledenelo, kot prejšnjič-Ja noči in jutra so hladna ...

Zjutraj sva se pogovarjala , kakšne spremembe so nastale v naši dolini v teh šest inpetdesetih letih, kar sva poročena. Pogovor je nanesel na Rudnik Lignita Velenje, pa na spreminjanje naše doline. Tole je bilo posneto 2016

Tu je bilo še Družmirsko jezero velik manjše kot je sedaj.

Kjer je sedaj Družmirsko jezero so včasih bile domačije, in vas Družmirje, kjer pa je Velenjsko jezero, se spomnim, da smo mi imeli še vrt tam!

Malo niže so njive  bile ,kjer je valovilo pšenica, kjer sedaj valovi voda... Ja res se je veliko spremenilo. Pa sva dejala greva do Šoštanja in ob Jezeru proti Gaberkam, da vidiva, ali se je od predlani kaj spremenilo.

Lani nisva bila  tu. Predlani pa trikrat. Enkrat sva šla iz Šoštanja na sprehod, po gornji strani do Gaberk in nazaj, enkrat pa del poti ob Družmirskem jezeru  s  prijateljico, s katero smo se spoznale preko Facebooka... enkrat pa okoli vseh treh jezer od Velenja ,mimo Škalskega jezera,ter preko Škal in Gaberk ob Velunji do Šoštanja in potem po drugi strani ob Velenjskem jezeru nazaj v Velenje. Ja kar dolga tura, 16 km.

Sva danes govorila z enim pohodnikom, ki sva ga srečala na poti proti Gaberkam je dejal, da so prejšnji teden šli to pot , da so jih tako noge bolele potem. Smo se samo smejali 🤣🤣

Danes sva videla, koliko se je spremenilo tukaj. Kjer je bil še predlani gozd je vse poravnano, kjer so bile njive je pobočje veliko globje,ja res se spreminja tukaj. Pa tudi drugače, , kajti kadar sva šla tukaj, navadno sva redko srečala koga. Danes pa sva srečala traktor, kolesarje, pa kar nekaj pohodnikov. Ja veliko jih gre po bližnjiici v Šoštanj... Pa seveda na sprehod s psički pa za zdravje. ....

Ko sva se peljala
mimo Velenjskega jezera mimo krasnih topolovproti krožišču kjer sva potem zavila proti Šoštanju, je še sijalo sonce,
 a potem je kot zakleto se skrilo za debelo odejo oblakov. Žal mi je bilo, ker res ni bila dobra vidljivost za slikanje Šoštanj mi je zelo všeč, seveda  samo. ne kolos TEŠ , ampak mesto vidljivost za slikanje ,je bila vsa slabša
Ob ribiški koči stoji krasna kapelica..

.midva pa sva šla naprej k jezeru, ki se je nama zdelo še večje, kot ob zadnjem obisku. Pa tudi pot ter obrežje Družmirskega jezera je lepo urejeno , utrjeno... Ja iz leta v letke lepše tukajo Labodi na travniku nad nama so se pridno pasli

Malo naprej stojita dve drevesi, med katerima je bila deska prejšnjikrat  , kot klopca , kjer smo enkrat sedeli še z Mery. Sedaj pa klopce ni več. Kakor tudi Mery ni več.
Midva sva hitela ob jezeru proti Gaberkem in cerkvi sv. Urha, približano.
ki se je še bleščala v daljavi, Uživala sva v pogledu na  Šenbric,vrhove okoli doline, kot tudi vrhove okoli doline...

Ter na rudarske škode na drugi strani jezera, ki pa je  bilo v senci. A voda je že bila  od sredine jezera, zaledenelo, a na tej strani so priplavale beloliskev še v senci .

Hitela sva naprej po res utrjeni cesti, krasni poti
ki pa jo je malo više

zamenjala lepa poljska cesta

Nato pa sva krenila

Med na novo nastalimi na novo urejenimi površinami

res veliko novih travnih poravnanih površin se je odkrivalo ob poti
Ledena površina se je bleščala  tam na drugi strani pa se je odkrival hrib, ki ga res lepo poravnavajo....

všeč nama je ta pot,cesta  oz. cesta, kjer smo pred petdesetimi leti še vozili iz Gaberk v Šoštanj
Tokrat sva šla  samo, do sem. Kjer je pot k Velunjskemu kanjonu, a danes sva videla dovolj pa tudi naužila sva se svežega zraka ter se razgibala
ja kar nekaj kapelic je še tukaj a so vse obsojene na propad

Kako mi je bilo žal da ni bilo lepo jasno sončno nebo slike so pač take kakršno je vreme

Mamica z otročki so se pripeljali s kolesi , ter nato šli k jezeru. Res lepe poti za sprehode z otroci
midva pa sva krenila navzgor

ter se potem ob jezeru izognila labodom
Labodi so šli s travnika v jezero da so se malo napili  ob suhi travi , zanimivo je  bilo tokako so skakali v vodo, prav za prav so

zdrsnili , oziroma popadali čez škarpo
Nekaj km sva kar naredila in videla , da se je zelo veliko spremenilo. Se še ugrezuje, veliko pa je že poravnanega , a tako lepo kot je bilo še nekaj let nazaj vsekakor še ni.. Spodnje fotografije so bile posnete
Tu se vidi kako veliko je bilo Družmirsko jezero 30.5.2016 in koliko se je spremenilo

Žito je valovilo ob jezeru
ja lep je bil pogled na valujoče žito
tu nastaja še eno jezero, ki pa se je potem združilo v Družmirsko jezero..
Med tema dvema jezeroma sva nabirala kamilice, rman ..

Ja takrat je bila pomlad sedaj je še zima, a kljub temu so spremembe očitne- Škoda je da, od prejšnjih let nimam fotografij---