četrtek, 27. oktober 2022

Spomini starega gojzarjaj-Sveti Tomaž nad Vojnikom

Sreda je nam že navsezgodaj obarvala dan , kajti prebudili smo  se v obarvano jutro, stari pregovor pravi če je jutranja zarja rdeča bo kmalu nastopil dež.. No ko je zarja izginila je bil prvi vtis da bo ves dan oblačen. A k sreči ni billo tako..

Tako žareče barve malo kdaj lahko opazim z domačega balkona

Kot začarono sem strmela mimo pajka ki si je spletel mrežo v kotičku balkona..
Že kar nekaj let ta čas v jesenskih mesecih, septembra, ali  oktobru (letos sva bila četrtič, je že tako kjer se počutiš dobro pač te enostavno kar potegne v te kraje) obiščeva sveti Tomaž nad Vojnikom ...pot nama je zelo všeč, zelo slikovita , ob krasnih kapelicah cerkvah

polna  nekaj po asfaltu, stopnicah,

Ob križevem potu ob številnih stopnicah. Lani sem jih sicer preštela a sem pozabila koliko jih je jih je pa krepko čez sto ...

po travniku s prekrasnim razgledom na mesto Vojnik Savinjski dolini
V dolini je bila še rahla meglica,
a naju to ni motilo...
Bila sva vesela kjer se je jutranja oblačnost razblinila imela sva veliko pričakovanja, da bova skozi čudoviti zeleni gozd lahko šla v soncu in res sva..

Pot je res zanimiva.. vsakega malo no nabere se kar nekaj km.. Mislim da 8km ..po strmini in vzpetini  valovita ,predvsem pa nama je všeč to , ker je navadno že povsod drugod drevje obarvano v čudovite jesenske barve, tu pa so bukve še tako nežno zelene, da pričarajo skoraj poletno vzdušje .
Ko sva šla gor sva hodila počasi vdihavala sva duh svežega gozdnega zraka ( jaz zelo previdno, kar nekaj časa je trajalo, da sem res lahko zadihala iz polnih pljuč, brez skrbi da bi imela občutek kot da mi nekdo z britvico strga posledice obolelosti pred mesecem dni)..tla so bila še malo vlažna od dežja prejšnjega dne
Tako nežno zeleno listje čeprav je na tleh bilo ga že kar nekaj, je pogled v krošnje nakazoval, da je še vedno indijansko poletje
Cvetje ni bilo več , pogrešala sem ciklame,tako je lani bilo

lani sem jih posnela tako veliko na kupu, no bila sva tudi mesec prej tukaj  letos nisem videla niti ene.veliko vseeno nekaj cvetlica v različnih barvah od modre bele , rumene
Regina ali dalija časih so bili kmečki vrtovi pony tudi sedaj še tu in tam jih lahko kje občuduješ..

Rdeče vrtnice ki vedno pritegnejo pogled

Ne vem kako se imenujejo ti zanimivi grmi, cvetijo belo, sedaj pa se obarvajo tako

Tudi sončne barve ni manjkalo, pa roza...
Pa seveda zajčki tudi ti me vedno očarajo časih kot otroci smo se igrali z njimi da, da so njihovi cvetovi odpirali in zapirali usta koi zajčki

rdeče skratka ni da ni ,kot pozdrav oziroma slovo polletno jesenskih dni v  jeseni

Cikorija s svojimi modrimi cvetovi me vedno očara
Teh pa še nikoli nisem videla res veliko cvetja veliko kontrastov
(posebno pa še ob sončnem vremenu) pravo poletno vzdušje tako je bilo tudi sedaj

Pot je zelo lepo označena in urejena
Všeč so mi gozdne učne poti, vedno zveš kaj novega ali pa si osvežiš že znano
Obožujem rdeče bore
Pot po strmini strmini z ograjo pod katero sva lani našla nekaj marel... Letos nisva našla nobene gobe-sicer jih tudi nisva iskala.
Na grebenu ,sva obujala spomine, ob pogledu na Konjiško goro na Jelenov hrib ter na Stolpnik, lepo se je bilo potepati po teh vrhovih
Potem pa sva prišla spet na asfaltno cesto, ki je vodila navzgor mimo hiš kjer je vrtovih
Na oknih žarelo cvetje
Rob ceste je bil prav barvito usklajen

Kjer je na oknu polno rož, tam je srečen mož... No če pa že na oknu ne, zadostuje tudi balkon, ali pa vrt he he he
Ob vratih
 Tagetes privablja čebele
Ja tu so zelo prijazni ljudje doma... Kar nekaj časa  smo se pogovarjali o tem in onem..

Ta zadni del je najbolj romantičen

Tudi po lesenih stopnicah sva se povzpela..
Nekaj asfalta
Nekaj makadamske kar nekaj skladovnica drv sva videla
Včasih je dobro ,da se lahko odpočiješ pa četudi kar na skalah

Tako nežne barve je listje kot bi bilo v začetku poletja

Nato pa sva prispela na vrh oziroma cerkvi vmes pa sva še prisluhnila zvenu zvona.:Lani sva bila mesec dni, prej tu gor, sva bila ob 12 uri že na vrhu  dobro leto ksneje pa sva zamujala ha ha ha

Pa sem ga slikala pred odhodom

Srečala sva samo 1 pohodnika in 1 tekač je naj prehitel
Tako sva imela ves prostor samo zase, po malicala sva.. ker si vedno znova in znova ponavljala ,kako srečna sva lahko da se umakneva iz cestnega hrupa ,sedaj se na veliko obnavlja in gradi, čisto v bližini našega doma..
Jaz pa sem v opoldanski toploti, uživala na soncu na trdi podlagi, kako dobro je to delo za  mojo hrbtenico, res je bilo prijetno, pogled mi je  vedno znova uhajal v krošnjo 500 letnega črnega gabra.. in moja bujna domišlija je pohitela nazaj v navidezno preteklost. Ter si zamislila zanimivo zgodovino....

ZELO ZANIMIVA KLOP, KOT KLOBUK BREZ POKROVA..
kaj vse se je dogajalo v teh krajih in kaj vse bi lahko povedal ta 500 letni črni gaber če bi seveda lahko, če bi ga lahko jaz le razumela ,a on je samo nežno zašumel v redki krošnji z zelenimi listi ,kot bi mi hotel povedati bilo je pestro,  nekaj lepega nekaj slabega, kot je pač tudi sedanje življenje

Sedaj je tu gor šel se zeleno  vse ima še tako zelene liste, najbrž je letošnja suša tudi pripomogla k temu da se vse dogaja v naravi , malo z zamikom

Ta kraj je res vreden obiska

Pogled na Kislico Špičasti vrh Stenica in cerkev svete Vojke nad Frankolovem
stenica
Pogled na vzdol tu je res prepadno

Še zadnji pogled in že sva hitela nazaj

Vračala sva se po  isti poti nazaj, dom razpotja kjer 1 pot vodi po stopnicah navzdol druga pa po asfaltni cesti do Vojnika, izbrala sva asfaltno cesto in hitro sva prispela do izhodišča in najinega jeklenega konjička

Zanimivi  motivi ob poti

Še enkrat sva uživala v lepoti pokrajine pod nama

Tu sva zavila na levo

Pod barvitimi krošnjami

Postajalo je vedno bolj toplo,
 vesela sva bila tega kajti hladu in mraza bo še tako dovolj...Čeprav navzdol je nama bilo obema vroče...
Zelo dobro označene poti in ceste, tako da se ni mogoče zgubiti ..

Čebelice so še vedno aktivne

ter se skozi del Vojnika sprehodila v čudovitem sončnem popoldnevu..

Zanimivo ime...--_Pa sva zaključila čudovit dan, z željo da jih bo še kar nekaj letos. V oktobru najbrž ne več,-sedaj so pač taki dnevi ka je vse kaj drugega v ospredju..... ali pa tudi , A za zdravje., (čeprav zadnje dni ni preveč rožnato) se je treba pač še dodatno potruditi da ne klonemo, ter si opomoremo...