Contributors

sobota, 15. junij 2019

-Spomini starega gojzarja - Definicija starosti!- Tudi to je življenje!-


Definicija starosti!

Zadnjetedne me precej zaposluje premišljevanje o definiranju starosti-Kaj je starost, kako je dojemanje starosti ljudi po desetletjih - Včasih smo tudi mi dojemali starost drugače, a res pa je da smo bili bolj spoštljivi do starostnikov-
Aristotel je v enem izmed svojih del zapisal, da lahko poznamo pomen določenega izraza, četudi nismo prepričani, kako naj bi ta stvar izgledala. No in tudi jaz ne vem natančno kaj in kako .
Na podlagi Aristotelovih dognanj še danes razlikujemo med nominalno in realno definicijo. Nominalna definicija pojasnjuje pomen pojma, realna pa ga poskuša ponazoriti v konkretnem svetu.
Torej definicija starosti, ki si jo vsak razlaga po svoje- V realnosti je pa tako-
Opazujem okoli sebe ljudi, vseh starosti. In sem prav presenečena, kako smo si ljudje različni- Nekateri so že pri svojih štirideset, petdeset letih pravi starčki- Brezvoljni mrki, kot drevesa, ki so jim bila polomljena vse veje, in le tu in tam kak vršiček ga še ohranja pri življenju- Pa pogovori, ki jih slišiš med ženskami, ko jo vprašaš "kako si kaj?
Odgovor Ja saj veš slabo, v teh letih ne more biti drugače- Osupnem a navadno zadnje čase molčim. In se spomnim znanca ki je dejal da ne smem v drevo, ker bom dol padla , ker sem že prestara zato. Doslej sem vsako leto jaz nabirala češnje. Obožujem če jih lahko nabiram in seveda zobam. Je pa res, da sem zadnja leta malo bolj previdna. A če sem lani lahko zakaj ne bi letos-. Mislim, da je s plezanjem v drevo ravno tako, kot z vožnjo- Sam moraš vedeti, kdaj je treba nehati…
No na to analiziranje me je vzpodbudil zadnjič pogovor z serviserjem , ki sva se pogovarjala po telefonu in to zaradi moje slabe ocene podjetja. Kako hitro se je oglasil . Saj veste, kako je ko po telefonu na koncu reče "Prosimo vas za minutko, da ocenite naše usluge!
Sem kliknila enico, kajti imamo izpade povezave z internetom in pri preklapljanju programov se pro pokaže kodiran program in temen ekran. ..No ko sem mu razložila kako in kaj , da plačujemo astronomski znesek za programe, ki jih lahko gledaš ali pač ne. Kljub temu da je Gold trojka - je dejal ja ",To bi lahko uredili, da bo namesto kartice dobili modem, kot je na drugi TV. A je problem, ker "starejši" ljudje se ne spoznajo na daljince. Kako da ne? Vprašam, ja veste sta dva daljinca in eden je samo za prižgati drugi pa za programe.
Ja in??? To pa ja ni nobeden problem, mu rečem , pa tako stari še tudi nismo--- Ja je odvrnil, Jaz po telefonu to ne vem. Potem je pa to žalitev mu odvrnem- Če ne veste in govorite kar v en dan- In kako me lahko ožigosate za neumno. Nekaj se je opravičeval in momljal, a ga nisem več poslušala. Tako, ali tako nameravamo iti k drugemu operaterju. V naši hiši so se že davno odločili tako. Torej to je bilo prvo-
Drugo sem šla k zdravniku zaradi šumenja v glavi in ko mu povem da me včasih boli hrbtenica od osteoporoze reče, ja kao obrabljeno, pa da me ne more narediti nove- Izprali so mi ušesa, in sedaj slišim veliko bolje, čeprav tudi prej nisem slabo. Me je pa včeraj zmotilo , ko sem bila pri otorinolaringologu, da vsi tam govorijo tako glasno. Sem bivši sodelavki dejala da so preglasni .Ona odvrne, ja , je ja logično, v naših letih vsi slabo slišijo --- No moj sluh je dober, odličen je potrdil zdravnik-
Prejšnje dni sva bila na pohodu in na eni izmed koč sem prosila oskrbnico, če je tako prijazna in naju slika za spomin. Dvignila je roke v zrak in dejala, ne bi jaz bo pa sin on se spozna na te stvari- Sem ji dejala in pokazala da mora samo na gumb pritisniti pa bo. No takrat je že sin prišel, ko mu pokažem aparat, je zajavkal, Joj celo večnost že nisem slikal z aparatom. Sem mu dejala je že nastavljen. No potem je pričel sukati nastavitve, naredil dva posnetka in še dva s telefonom. A so bili vsi tako , tako,na enem je meni odrezal glavo na drugem pa je dobil samo mizo gor :No potem sem pa postavila aparat na konec mize in voila slika je bila popolna.
Sem pa spet primerjala, kako to, če so mladi , pa še aroganten je bil , tako pametni , ne vedo upravljati niti z nastavljenim fotoaparatom , starejše pa dajejo v koš in jih podcenjujejo. Če kateri takoj ne zapopade tehnike---- Češ kaj bo on, ko je star…Res je sicer da se tehnologija razvija s svetlobno hitrostjo, kar je bilo včeraj še IN je danes že zastarelo, a ena taka srednja pot mislim da še vedo lahko korakamo v dosegu, da nismo popolnoma nepismeni.
No in sedaj sem rahlo zmedena, kljub vsemu sedaj ne vem, ali sem res že za odpis, nasploh ta odnos- javnosti nasploh, .Sicer so izjeme , seveda vem, da leta gredo svojo pot,,da tečejo vsako leto hitreje !
Da naštejem par stvari, ki so včasih bile in jih sedaj več ni: Da nismo več tako elastični, da bi še lahko delali špage, kot nekoč, da so poti navkreber postale bolj navpične, da potrebuješ več časa, da dosežeš vrh, da nimaš tiste energije da bi brezglavo tekel navzdol.... da ti vročina ne paše, da nimaš več take moči v dlaneh, da je koža postala, kar naenkrat suha, kljub negi, da je že skoraj taka kot papirus, pa da je je kar naenkrat več kot preveč,, pa da lahko opaziš, da zakon fizike še prekleto drži--- Ja ja ja duh je še vedno močan, meso je malo manj volja do življenja kljub takim in takim preprekam je vedno pozitivno naravnana.
Kljub vsemu pa osebno mislim da ni važno, kako te ocenjujejo drugi, da se požvižgaš na vse…A opažam, da nekaterim pa ne paše če si še malo bolj živahen optimističen .. Nekateri pač samo predalčkajo, tudi mediji- to je primerno za ta leta, to zato ja in če se bi pustili vplivati bomo kmalu se počutili nebogljene na duhu in telesu- Življenje je lepo, le živeti ga je treba, čeprav ti včasih kak dogodek pogreni trenutek.
p.p.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

SPOMINI STAREGA GOJZARJA- POLETNI OBISK GORE OLJKE-

Gora Oljka je kot neki izhod za kratke izlete,  ko včasih ne moreš zarai ovir , ki jih življnje pač meče pod noge. Ali pa za vzdrževanje kon...